Το φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε στο «Σπίτι των Παραμυθιών - Το Μουσείο Αλλιώς» το
Σάββατο 28 Νοεμβρίου και την Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2015.
Το 4ο Φεστιβάλ είχε ως στόχο να ενθαρρύνει τον πειραματισμό στην τέχνη της αφήγησης και να δώσει βήμα σε αφηγητές να αξιοποιήσουν και να αναδείξουν τις ιδέες τους αναπτύσσοντας παράλληλα ένα γόνιμο διάλογο με το κοινό.
Για το λόγο αυτό το Φεστιβάλ κάλεσε κάθε ενδιαφερόμενο που θέλει να συμμετάσχει να καταθέσει την πρόταση του.
Επιλέχτηκαν 12 προτάσεις με διαφορετικά χαρακτηριστικά η κάθε μία αναφορικά με τη θεματική των ιστοριών, τη δομή της παράστασης, τη μέθοδο, τον συσχετισμό με τις επιστήμες ή με άλλες τέχνες, τη γενικότερη φιλοσοφία για την πραγματοποίηση κάποιου ιδιαίτερου στόχου καλλιτεχνικού ή εκπαιδευτικού.
4ο Φεστιβάλ Αφήγησης Αθήνας
28,29 Νοεμβρίου 2014
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
Σάββατο 28 Νοεμβρίου 2015
Ώρα έναρξης: 17:00
Μετά από κάθε παρουσίαση θα ακολουθεί συζήτηση με το κοινό. Ο συνολικός χρόνος δεν θα ξεπερνάει τα 45' (Παρουσίαση 30' και συζήτηση 15')
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Η πριγκίπισσα και το μπιζέλι
Πρόκειται για μία διασκευή παραμυθιού «Η πριγκίπισσα και το ρεβύθι» του Δανού Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Η ηθοποιός εναλλάσσει το ρόλο του αφηγητή με τους διαφορετικούς ρόλους του παραμυθιού αλλάζοντας αξεσουάρ με φρενήρη ρυθμό ενώ με απλά σκηνικά αντικείμενα, (μία σκηνική απεικόνιση του κρεβατιού, μία κούκλα σταθερής κίνησης και μία κούκλα σε μέγεθος ανθρώπου), δημιουργεί όλους τους διαφορετικούς χώρους και τις ατμόσφαιρες του παραμυθιού. O έμμετρος στίχος, με έντονο το στοιχείο της λεκτικής έκπληξης και του χιούμορ, εκφέρεται από την ηθοποιό/αφηγήτρια με ύφος απλού προφορικού λόγου έτσι ώστε να γίνεται αντιληπτή η ιστορία αλλά ταυτόχρονα, στα αυτιά των παιδιών, να ηχεί το δημιουργικό παιχνίδισμα των λέξεων. Η παράσταση δημιουργήθηκε για μία ηθοποιό/αφηγήτρια , η οποία μέσα στο παιδικό της δωμάτιο ψάχνει να βρεί με ποιο παραμύθι θα παίξει σήμερα.
Υλοποίηση:
Θέατρο «ΡΕΤΡΟ»Αγγελική Φράγκου (Ηθοποιός)
Θηρεσία Θεοδώρου (Μουσικός)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Η ψείρα στα γένια του βασιλιά
Ενα παραδοσιακό ηπειρώτικο παραμύθι. Η αφήγηση γίνεται με παραστατικό τρόπο και σε κάποια σημεία, με τη συνοδεία μικρών μουσικών οργάνων. Οι μικροί θεατές έχουν την ευκαιρία να ακούσουν αλλά και να συμμετέχουν στη δράση του παραμυθιού, παίζουνε με αυτό, του δίνουνε ήχο και κίνηση, γίνονται το παραμύθι.
Υλοποίηση:
Ειρήνη Μαμάση (Ηθοποιός, Θεατρολόγος)
Αλεξάνδρα Παρασκευοπούλου (Θεατρολόγος)
Υλοποίηση:
Ειρήνη Μαμάση (Ηθοποιός, Θεατρολόγος)
Αλεξάνδρα Παρασκευοπούλου (Θεατρολόγος)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
ΛΟΓΟ. ΠΑΙ.ΓΝ. Ι. Ο
ΛΟΓΟς και ΠΑΙχνίδι με σκοπό τη ΓΝώση, όχημα την Ιστορία και προορισμό το Ονειρο. Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για εκμάθηση ξένων γλωσσών μέσω αφήγησης και δραματοποίησης. Οι στόχοι είναι τριών ειδών: σε γνωστικό επίπεδο, σε κοινωνικό επίπεδο, σε ψυχο-κινητικό επίπεδο. Με τη χρήση της αφήγησης το παιδί προσλαμβάνει και παράγει με δημιουργικό τρόπο την ξένη γλώσσα αλλά ταυτόχρονα οικειοποιείται την ιστορία-μύθο, εντοπίζοντας κοινά πολιτισμικά χαρακτηριστικά. Τα παιδιά εμπλέκονται σε κινητικά παιχνίδια που εμπεριέχουν τη ξένη γλώσσα και παίζουν σε αυτοσχεδιασμούς ενεργοποιώντας τόσο την κίνηση όσο και το συναίσθημα Η αφήγηση παρεμβαίνει σε όλα τα στάδια της διδασκαλίας: στην εισαγωγή ερεθίσματος, στην επεξεργασία, στην παραγωγή καινούργιου παραμυθιού ή την δραματοποίησή του, τον αυτοστοχασμό (αυτοαξιολόγηση) όπου το παιδί παίζει και το ίδιο ενεργό ρόλο στην όλη διαδικασία.
Υλοποίηση:Κωνσταντίνα Σόγια (Συντονίστρια, καθηγήτρια γαλλικών)
Βιολέτα Σολιδάκη (Εμψυχώτρια-αφηγήτρια)
Αφροδίτη Χαραλαμπάκη (Επιμελήτρια θεατρο-παιδαγωγικού σχεδιασμού).
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Το παιδί της ανοιχτής θάλασσας
Πρόκειται για αφηγηματικό πειραματισμό βασισμένο στο ποιητικό παραμύθι «Το παιδί της ανοιχτής θάλασσας» του Γαλλοουρουγουανού συγγραφέα Ζυλ Συπερβιέλ που πρωτοεκδόθηκε το 1931 στο Παρίσι. Την ποιητική αίσθηση παράλληλα με τον αφηγηματικό λόγο εμπλουτίζει η ζωγραφική της εικονογράφου Ζέφης Μιχαηλίδου που συνοδεύουν την ελληνική έκδοση του ποιήματος, η χρήση μαριονέτας και η μουσική. Η ιδέα ενισχύεται από την αναπαράσταση του κεντρικού πρόσωπου της αφήγησης –το μικρό κορίτσι- από την εννιάχρονη Μαρίνα Ιορδανίδη που έχει την ίδια σχέση με τον αφηγητή, όπως έχει το μικρό κορίτσι με το πρόσωπο που αποκαλύπτεται στο τέλος της ιστορίας.
Υλοποίηση:
Νίκος Ιορδανίδης (Ηθοποιός, συγγραφέας)
Αγγελική Χριστοδούλου (Μουσικός)
Μαρίνα Ιορδανίδη (Μαθήτρια)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Ο λαβύρινθος των ονείρων
Η πρότασή μας αφορά στη σύνδεση των συμβολικών και μεταφορικών διαστάσεων των ιστοριών και των ονείρων, της αφήγησης και της ψυχολογίας. Κοινός τόπος μας τα όνειρα, της μέρας και της νύχτας, όνειρα ζωής, πραγματοποιήσιμα ή χαμένα, όνειρα που επενδύουν τον προσωπικό μας λαβύρινθο και καθορίζουν το ταξίδι μας στις εσωτερικές μας διαδρομές. Εργαλεία μας στη συνάντηση αυτή, οι αφηγήσεις, τα όνειρα, η δραματοποίηση, η τέχνη και η ψυχολογία. Ο πειραματικός χαρακτήρας συνίσταται στην ίδια τη φύση της παράστασης, στη δημιουργική συνάντηση δηλαδή της αφηγηματικής τέχνης με την επιστήμη της ψυχολογίας στον κοινό τόπο του ονείρου.
Υλοποίηση:
Δώρα Τάτση (Ψυχολόγος - Αφηγήτρια)
Βίκυ Βάββα (Δραματοθεραπεύτρια - Θεατροπαιδαγωγός)
Βίκυ Βάββα (Δραματοθεραπεύτρια - Θεατροπαιδαγωγός)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Ο αυτοσχεδιασμός στην αφήγηση – μια σχέση ελευθερίας στο λόγο και την κίνηση
Μια παράσταση με συμμετοχή του κοινού σε ένα αυτοσχεδιαστικό δρώμενο με στόχο να αφυπνίσει το δημιουργικό ένστικτο, να δώσει ένα ερέθισμα στην φαντασία και να δημιουργήσει την κατάλληλη ατμόσφαιρα διάθεσης για παιχνίδι. Η αφήγηση της ιστορίας θα είναι η βουκέντρα για την ενεργοποίηση μιας σχέσης αλληλεπίδρασης που αφορά την ανθρώπινη πραγματικότητα. Ιστορίες που μας οδηγούν σε ελεύθερη έκφραση του σώματος και του νου. Ο αυτοσχεδιασμός μας προετοιμάζει να παίξουμε με τα σώματά μας, με τη φωνή, με το εαυτό μας και με τους άλλους. Διότι νέες ιδέες καινούργια πράγματα, γεννιούνται και αναπτύσσονται μέσα από την δράση και την εφαρμογή νέων τεχνικών.
Υλοποίηση:Λάιος Γιώργος (Αφηγητής)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2015
Ώρα έναρξης: 12:30
Μετά από κάθε παρουσίαση θα ακολουθεί συζήτηση με το κοινό. Ο συνολικός χρόνος δεν θα ξεπερνάει τα 45' (Παρουσίαση 30' και συζήτηση 15')
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Παράλληλες πορείες
Ο παραμυθιακός λόγος έχει διαμορφώσει μέσα στο χρόνο συγκεκριμένες μορφές και τύπους. Ωστόσο η μεγάλη διάδοση των κοινωνικών δικτύων οδήγησε σε αναπροσαρμογές ώστε οι ιστορίες και τα παραμύθια να μπορούν να «χωρέσουν» στις φόρμες των σύγχρονων μέσων (youtube, facebook). Αυτό που θέλουμε να προσεγγίσουμε εδώ είναι οι δυσκολίες που δημιουργούνται όταν ο λόγος της ιστορίας πρέπει να μπει μέσα σε πλαίσια ασφυκτικά μικρά όπως πχ ένα video διάρκειας πολύ λίγων λεπτών που ωστόσο πρέπει να αποδώσει πλήρως την ιστορία. Θα πειραματιστούμε πάνω στις μετατροπές του παραμυθιακού λόγου σε δύο φάσεις του: α) Στη φάση κατά την οποία ένα πραγματικό ιστορικό γεγονός γίνεται παραμύθι β) Στη φάση κατά την οποία ο λόγος αυτός μετατρέπεται σε video για τις ανάγκες των σύγχρονων μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Θα ακουστούν δύο γνωστά παραμύθια και οι πραγματικές ιστορίες που κρύβονται πίσω τους ώστε να εντοπιστούν οι διαφορές στον αφηγηματικό λόγο.
Υλοποίηση:
Ιωάννα Καψή (Αφηγήτρια)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Καμπύλη γραμμή ευθεία, Ο Κύκλος με την Κιμωλία
Αφηγηματική απόδοση του ομώνυμου θεατρικού έργου του Μπέρτολτ Μπρέχτ με συνοδεία μουσικής και βιντεοπροβολής – ένας διάλογος ανάμεσα στο σώμα, το λόγο και το ρυθμό. Με αφορμή τον Κύκλο με την Κιμωλία, ενσωματώνουμε στην κυρίως αφήγηση της ιστορίας πειραματικές ασκήσεις για να μελετήσουμε σχήματα παράστασης. Πιο συγκεκριμένα, η μελέτη βασίζεται στην παρακάτω ισορροπία: «δίνω νόημα - παίρνω μορφή» όπου με γνώμονα την αφηγηματική απόδοση του ομώνυμου θεατρικού έργου στοχεύουμε σε μία έρευνα που ενεργοποιεί τα μέσα που διαθέτει ο αφηγητής σε συνδυασμό με μία μελέτη πάνω στην κίνηση, το λόγο και το ρυθμό.
Σοφοκλής Σκούλτσος: (Μουσικός)
Nelly Ollivault: (Εικαστικός, σκηνοθέτης κινηματογράφου)
Υλοποίηση:
Κάτια Καντούρη (Εκπαιδευτικός, μουσειολόγος, αφηγήτρια) Σοφοκλής Σκούλτσος: (Μουσικός)
Nelly Ollivault: (Εικαστικός, σκηνοθέτης κινηματογράφου)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Εις οιωνός
Αφηγηματικό αναλόγιο με την συμμετοχή δύο αφηγητριών. Μέσα από τα μάτια ενός Έλληνα και ενός Πέρση στρατιώτη, παρουσιάζεται η ιστορική μαρτυρία ότι λίγο πριν από την Ναυμαχία της Σαλαμίνας μία κουκουβάγια πέταξε στον ουρανό, γεγονός που ερμηνεύθηκε εκατέρωθεν ως οιωνός. Ο πειραματισμός του εγχειρήματος έγκειται κατ’ αρχάς στην επιλογή του αφηγηματικού τρόπου. Πώς θα λειτουργήσει η σχέση αφηγητή - ακροατή όταν η μεταξύ τους απόσταση μεγαλώνει από την χρήση του αναλογίου; Αλλά και πώς τα λόγια στοιχεία θα συνυπάρξουν με την προφορικότητα της αφήγησης; Και τέλος, πώς τα ίδια συμβολικά σημαίνοντα αποκτούν, ανάλογα με τη χρονική και χωρική τους διάσταση και, κυρίως, ανάλογα με το πολιτισμικό τους περικείμενο, διαφορετικά ή ακόμη και ακριβώς αντίθετα σημαινόμενα;
Υλοποίηση:Νάγια Οικονομοπούλου (Αφηγήτρια)
Δέσποινα Παπίτσα (Αφηγήτρια)
Επιμέλεια:
Μαρία Βραχιονίδου: (Γλωσσολόγος, Λαογράφος, Αφηγήτρια)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Η Ψείρα
Ένα λαϊκό παραμύθι από τη Θεσσαλία, Στο παραμύθι εγκιβωτίζονται αληθινές μαρτυρίες από κακοποιημένες γυναίκες και γυναίκες θύματα trafficking. O πειραματικός χαρακτήρας της αφήγησης έγκειται στην ένωση παραμυθιού και αληθινών σημερινών ιστοριών, στον τρόπο που αυτές παρουσιάζονται από δυο αφηγητές και στην πρωτότυπη μουσική – μουσικό περιβάλλον και τραγούδια- γραμμένη για το συγκεκριμένο παραμύθι.
Υλοποίηση:
Oμάδα αφήγησης «Παραμυθανθός»
Δημήτρης Μάλλης ( Εκπαιδευτικός, Αφηγητής, Μουσικός)
Καλλιρρόη Μουλά (Εκπαιδευτικός, Αφηγήτρια )
Κώστας Ακτύπης (Μουσικός)--------------------------------------------------------------------------------------------------
Μια ιστορία, μια συν-τροφιά
Η Πετρόσουπα. Πρόκειται για μια κλιμακωτή ιστορία που μας δίνει την βάση να πειραματιστούμε σχετικά με την διάδραση στην αφήγηση. Στόχος μας να διερευνήσουμε τις δυνατότητες και τα όρια όσον αφορά στην συμμετοχή του κοινού στην αφήγηση μιας ιστορίας και να αναζητήσουμε στιγμές ουσιαστικής συνδημιουργίας. Σημαντικό συστατικό στην απόπειρα αυτή αποτελεί η μουσική και η μουσικότητα του λόγου.
Υλοποίηση:
Κατερίνα Αδαμάρα (Παιδαγωγός - Αφηγήτρια)
Ελένη Ποζατζίδου (Εκπαιδευτικός - Μουσικός)
Ελένη Ποζατζίδου (Εκπαιδευτικός - Μουσικός)
Αντώνης Αποστόλου (Μουσικός)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Ο Βασιλιάς, ο Χασάν και ο Δράκος
Παράσταση αφήγησης σε τρίτο πρόσωπο, η οποία υποστηρίζεται από εικόνες που δημιουργούνται σε μπερντέ επί σκηνής, η δύναμη των οποίων πηγάζει από την απλότητά τους αλλά και την άμεση συγγένειά τους με το παραδοσιακό θέατρο σκιών (πολιτιστική κληρονομιά – μέρος του συλλογικού ασυνειδήτου μας). Σε διάφορες στιγμές, αφηγητής και μουσικοί ζωντανεύουν με διαλόγους και κίνηση, τους ρόλους ηρώων του παραμυθιού (δραματική έκφραση). Ο ίδιος ο αφηγητής δε, είναι μέλος της ορχήστρας ή βρίσκεται πίσω από τον μπερντέ και χειρίζεται τις φιγούρες - φώτα. Η τέχνη της αφήγησης συναντά το θέατρο (δραματοποίηση), την εικονογράφηση(εικαστικά), την τέχνη του χειρισμού της φιγούρας (θέατρο σκιών) και την τέχνη της μουσικής. Η παράσταση στοχεύει να αγγίξει την έννοια της θεραπείας με τον ίδιο τρόπο, όπως οποιαδήποτε άλλη αυθεντική μορφή καλλιτεχνικής έκφρασης το πράττει. Ούτε περισσότερο, ούτε λιγότερο.
Υλοποίηση:
Ομάδα «Τα Μαύρα Μάτια σου»
Δημήτρης Καράγιωργας (Ψυχίατρος π & ε - Ψυχοθεραπευτής, Αφηγητής)
Μιχάλης Γιουτλάκης (Οικόλογος - Μουσικός)
Γιάννης Παπαγιαννόπουλος (Δ. υπάλληλος – Μουσικός - Γκασταρμπάιτερ)
Θοδωρής Σκόνδρας (Δάσκαλος - Μουσικός)
Σοφία Ρήγα (Δασκάλα Μουσικής - Μουσικός)
Παναγιώτης Μπίσδας (Μαθηματικός -Μουσικός)
Δημήτρης Καράγιωργας (Ψυχίατρος π & ε - Ψυχοθεραπευτής, Αφηγητής)
Μιχάλης Γιουτλάκης (Οικόλογος - Μουσικός)
Γιάννης Παπαγιαννόπουλος (Δ. υπάλληλος – Μουσικός - Γκασταρμπάιτερ)
Θοδωρής Σκόνδρας (Δάσκαλος - Μουσικός)
Σοφία Ρήγα (Δασκάλα Μουσικής - Μουσικός)
Παναγιώτης Μπίσδας (Μαθηματικός -Μουσικός)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Απονομή τιμητικής πλακέτας από τον όμιλο για την UNESCO, Πειραιώς και Νήσων στο «Κέντρο Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών» για την προσφορά του στον πολιτισμό και την άυλη κληρονομιά.
Απονομή τιμητικής πλακέτας από τον όμιλο για την UNESCO, Πειραιώς και Νήσων στο «Κέντρο Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών» για την προσφορά του στον πολιτισμό και την άυλη κληρονομιά.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Συντελεστές Διοργάνωσης
Διοργάνωση: Κέντρο Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών
Οργανωτική επιτροπή: Μαρία Βλαχάκη, Μαρία Βραχιονίδου, Ηλίας Γιαννικόπουλος, Γιώργος Ευγενικός, Παναγιώτης Παπαϊωάννου.
Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Γιώργος Ευγενικός
Υπεύθυνος Συντονισμού: Παναγιώτης Παπαϊωάννου
Αρχείο –Καταγραφή: Ιωάννα Καψή
Ομάδα στήριξης διοργάνωσης: Αγγελική Γκόγκου, Τζένη Διαμαντοπούλου. Πέγκυ Καραγιάννη, Γεωργία Λαζάρου, Καλλιόπη Λιαδή, Σοφήλια Τσορτέκη.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ
Κατερίνα Αδαμάρα
Γεννήθηκε, μεγάλωσε και σπούδασε στη Θεσσαλονίκη. Αφού ολοκλήρωσε τις σπουδές της αριστεύοντας στο τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, συνέχισε ως υπότροφος του μεταπτυχιακού κύκλου Θεατροπαιδαγωγικής στο πανεπιστήμιο Καλών Τεχνών του Βερολίνου. Στο ίδιο πανεπιστήμιο μετεκπαιδεύεται μέχρι και σήμερα στο πρόγραμμα “Αφήγηση στην Τέχνη και την Εκπαίδευση” (Storytelling in Art and Education). Πριν και κατα την διάρκεια των σπουδών της έχει συμμετάσχει ως ηθοποιός, περφόρμερ και βοηθός σκηνοθέτη σε φοιτητικές θεατρικές ομάδες (Θεατρική Ομάδα Πολυτεχνείου,“Trela-la” και¨Pädagogus Ludens”) και στο εργαστήρι σωματικού θεάτρου ¨C.For Circus” στην Θεσσαλονίκη. Στο Βερολίνο υπήρξε βοηθός- εμψυχώτρια στο κρατικό θέατρο Maxim Gorki Theater, στον τομέα της Θεατροπαιδαγωγικής. Είναι συνεργάτης και εμψυχώτρια των θεατροπαιδαγωγικών προγραμμάτων του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, του Διεθνούς Φεστιβάλ Κουκλοθεάτρου και Παντομίμας και της θεατρικής εταιρείας “Sience Ever After- interactive educational programs”. Από το 2011 συνεργάζεται συχνά όχι μόνο με καλλιτεχνικούς και εκπαιδευτικούς αλλά και με κοινωνικούς φορείς (φεστιβάλ, θέατρα, βιβλιοθήκες, σχολεία, εκπαιδευτήρια, νοσοκομεία, κέντρα απεξάρτησης, κέντρα στήριξης ατόμων με αναπηρία και αυτισμό, αντιρατσιστικές πρωτοβουλείες), όπου σχεδιάζει και υλοποιεί project και workshops για παιδιά, νέους και ενήλικες χρησιμοποιώντας τεχνικές του θεάτρου και της αφήγησης.
Κώστας Ακτύπης
O Κώστας Ακτύπης είναι μουσικός, παίζει τύμπανα, κρουστά και φλογέρα. Έχει δημιουργήσει και συμμετάσχει σε πολλά εγχώρια μουσικά σχήματα, σε δισκογραφικές δουλειές και συναυλίες με γνωστούς Έλληνες και ξένους μουσικούς. Έχει εργαστεί επίσης ως dj και ραδιοφωνικός παραγωγός.
Βίκυ Βάββα
Είναι δραματοθεραπεύτρια, σύμβουλος ψυχικής υγείας και παιδαγωγός θεάτρου και θεατρικού παιχνιδιού. Είναι επίσης πιστοποιημένη συντονίστρια ομάδων σχολών γονέων από τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Σχολών Γονέων. Συντονίζει ομάδες συμβουλευτικής γονέων από το 2005 και έχει εργαστεί ως δραματοθεραπεύτρια στο χώρο της ψυχικής υγείας και το χώρο της απεξάρτησης. Παράλληλα, εργάστηκε σε κέντρα δημιουργικών δραστηριοτήτων για παιδιά με βασικό εργαλείο το θεατρικό παιχνίδι. Έχει συμμετάσχει τόσο στο σχεδιασμό όσο και στην υλοποίηση εκπαιδευτικών – δημιουργικών προγραμμάτων για παιδιά, με κεντρικό άξονα την τέχνη γενικά και ειδικότερα τη δραματική. Ασχολείται ερασιτεχνικά με το θέατρο για 15 και πλέον έτη, με την αφήγηση και τη συγγραφή παραμυθιών και διηγημάτων. Από τον Ιούλιο του 2013 ζει και εργάζεται στα Ιωάννινα, ως υπεύθυνη διοργάνωσης εκδηλώσεων στο βιβλιοπωλείο «Οσελότος» και ως συντονίστρια θεραπευτικών, συμβουλευτικών και εκπαιδευτικών δράσεων στο εργαστήρι δραματοθεραπείας και συμβουλευτικής «Ανοιχτό Παράθυρο». Συμμετέχει στο σχεδιασμό και την υλοποίηση παραστάσεων κουκλοθεάτρου και αφήγησης παραμυθιών και συντονίζει δράσεις αφήγησης και θεατρικού παιχνιδιού σε χώρους δημιουργικής απασχόλησης παιδιών.
Blog
Μαρία Βραχιονίδου
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Είναι γλωσσολόγος (απόφοιτη του ΑΠΘ), κοινωνική ανθρωπολόγος (διδάκτορας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων) και αφηγήτρια (απόφοιτη της Σχολής Αφηγηματικής Τέχνης του Κέντρου Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών). Από το 1999 εργάζεται στο Κέντρο Ερεύνης των Νεοελληνικών Διαλέκτων και Ιδιωμάτων της Ακαδημίας Αθηνών. Από το 2010 έχει αρχίσει να ασχολείται με την έρευνα και τη θεωρητική μελέτη της αφήγησης και παράλληλα έχει λάβει μέρος σε πολλές, ατομικές και ομαδικές, παραστάσεις αφήγησης, στην Ελλάδα και το εξωτερικό (π.χ. «Ιστορίες για αβγά», ατομική αφήγηση, Απρίλιος 2012, Μουσείο Ιστορίας Πανεπιστημίου Αθηνών/ «Λημνιάδες», ομαδική τρίγλωσση αφήγηση, Οκτώβριος 2011, Φεστιβάλ Raccontamiunastoria, Ρώμη –Ιταλία, «Η θάλασσα ταξιδεύει με τα παραμύθια και τα παραμύθια ταξιδεύουν στη θάλασσα», ατομική αφήγηση και εισήγηση, 9η Γιορτή Παραμυθιών, Κέα, Ιούλ. 2011 κ.ά.). Επίσης είναι επιστημονική σύμβουλος του Κέντρου Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών. Facebook
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Είναι γλωσσολόγος (απόφοιτη του ΑΠΘ), κοινωνική ανθρωπολόγος (διδάκτορας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων) και αφηγήτρια (απόφοιτη της Σχολής Αφηγηματικής Τέχνης του Κέντρου Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών). Από το 1999 εργάζεται στο Κέντρο Ερεύνης των Νεοελληνικών Διαλέκτων και Ιδιωμάτων της Ακαδημίας Αθηνών. Από το 2010 έχει αρχίσει να ασχολείται με την έρευνα και τη θεωρητική μελέτη της αφήγησης και παράλληλα έχει λάβει μέρος σε πολλές, ατομικές και ομαδικές, παραστάσεις αφήγησης, στην Ελλάδα και το εξωτερικό (π.χ. «Ιστορίες για αβγά», ατομική αφήγηση, Απρίλιος 2012, Μουσείο Ιστορίας Πανεπιστημίου Αθηνών/ «Λημνιάδες», ομαδική τρίγλωσση αφήγηση, Οκτώβριος 2011, Φεστιβάλ Raccontamiunastoria, Ρώμη –Ιταλία, «Η θάλασσα ταξιδεύει με τα παραμύθια και τα παραμύθια ταξιδεύουν στη θάλασσα», ατομική αφήγηση και εισήγηση, 9η Γιορτή Παραμυθιών, Κέα, Ιούλ. 2011 κ.ά.). Επίσης είναι επιστημονική σύμβουλος του Κέντρου Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών. Facebook
Ηλίας Γιαννικόπουλος
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε οικονομικά στο πανεπιστήμιο Μακεδονίας και στο πανεπιστήμιο του Freiburg στη Γερμανία. Έχει Master από το πανεπιστήμιο της Αθήνας στην φιλοσοφία και την ιστορία της επιστήμης. Κατά την διαδρομή του συναντήθηκε με το Κέντρο Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών και αποφοίτησε από τη Σχολή Αφηγηματικής Τέχνης. Εργάστηκε σε πολλές επιχειρήσεις σε διάφορες θέσεις. Τα τελευταία χρόνια είναι ελεύθερος επαγγελματίας και εργάζεται σαν σύμβουλος επιχειρήσεων. Έχει αφηγηθεί σε παιδιά και ενήλικες σε μουσεία, βιβλιοθήκες και πολιτιστικούς χώρους. Έχει λάβει μέρος σε εργαστήρια αφήγησης στα ελληνικά αλλά και σε πολύγλωσσες αφηγήσεις. Έχει συμμετάσχει ως αφηγητής στη Γιορτή Παραμυθιών της Κέας.
Γιώργος Ευγενικός
Γεννήθηκε στον Πειραιά. Είναι αφηγητής, ηθοποιός, σύμβουλος αφήγησης, διευθυντής και δάσκαλος της «Σχολής Αφηγηματικής Τέχνης» του Κέντρου Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών στην Ελλάδα και την Κύπρο και καλλιτεχνικός διευθυντής Φεστιβάλ. Έχει σπουδάσει στην Ανωτέρα Δραματική σχολή του Θεάτρου Τέχνης - Καρόλου Κουν και έχει παίξει σε πλήθος θεατρικών παραστάσεων από το 1988 έως σήμερα. Το 1997 τιμήθηκε με το βραβείο ερμηνείας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Το 2000 εντάχτηκε στο εκπαιδευτικό δυναμικό του ΚΕΘΕΑ ως επιμορφωτής της θεραπευτικής κοινότητας “Νόστος” λαμβάνοντας παράλληλα εκπαιδευτική κατάρτιση για την εκπαίδευση ειδικών ομάδων.
Εμπνευστής της «Γιορτής Παραμυθιών» που γεννήθηκε ως ιδέα το 2002. Το 2005 πήρε την πρωτοβουλία να φέρει σε επαφή ανθρώπους των τεχνών και των γραμμάτων από όλο τον κόσμο, με στόχο την συσπείρωση των δυνάμεων υπό την σκέπη ενός φορέα ο οποίος θα συμβάλλει στη διάσωση και διάδοση της παράδοσης, των ελληνικών μύθων, των θρύλων και των παραμυθιών. Αποτέλεσμα αυτής της πρωτοβουλίας είναι η ίδρυση του Κέντρου Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών».
Αφηγείται ιστορίες από τη λαϊκή προφορική παράδοση, τη μυθολογία, ιστορίες βιωματικές και μαρτυρίες από τη σύγχρονη εποχή. Με τις ιστορίες του έχει ταξιδέψει στην Ελλάδα, και το εξωτερικό. Έχει αφηγηθεί σε φεστιβάλ, μουσεία, βιβλιοθήκες, λέσχες αφήγησης, σχολεία,ιδρύματα, στο ραδιόφωνο την τηλεόραση κ.αλ. Διετέλεσε μέλος του Steering Group του ευρωπαϊκού οργανισμού Federation of European Storytelling (FEST).
Εμπνευστής της «Γιορτής Παραμυθιών» που γεννήθηκε ως ιδέα το 2002. Το 2005 πήρε την πρωτοβουλία να φέρει σε επαφή ανθρώπους των τεχνών και των γραμμάτων από όλο τον κόσμο, με στόχο την συσπείρωση των δυνάμεων υπό την σκέπη ενός φορέα ο οποίος θα συμβάλλει στη διάσωση και διάδοση της παράδοσης, των ελληνικών μύθων, των θρύλων και των παραμυθιών. Αποτέλεσμα αυτής της πρωτοβουλίας είναι η ίδρυση του Κέντρου Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών».
Αφηγείται ιστορίες από τη λαϊκή προφορική παράδοση, τη μυθολογία, ιστορίες βιωματικές και μαρτυρίες από τη σύγχρονη εποχή. Με τις ιστορίες του έχει ταξιδέψει στην Ελλάδα, και το εξωτερικό. Έχει αφηγηθεί σε φεστιβάλ, μουσεία, βιβλιοθήκες, λέσχες αφήγησης, σχολεία,ιδρύματα, στο ραδιόφωνο την τηλεόραση κ.αλ. Διετέλεσε μέλος του Steering Group του ευρωπαϊκού οργανισμού Federation of European Storytelling (FEST).
Θέατρο ΡΕΤΡΟ
Iδρύθηκε το Νοέμβριο του 2011 με κύριο σκοπό να κάνει θέατρο για το παιδί και το παιδί μέσα μας.
Επιθυμία της «Θέατρο ΡΕΤΡΟ» είναι η δημιουργία μιας θεατρικής εμπειρίας, που σέβεται όχι μόνο τη νοημοσύνη και την ευαισθησία του παιδιού, θεωρώντας το 'εν δυνάμει ενήλικα', αλλά και την προσωπική αισθητική και το χιούμορ του ενήλικα. H εταιρία αναζητά μύθους ανά τον κόσμο οι οποίοι να έχουν την βάση τους σε αντίστοιχους ελληνικούς,θέλοντας να συμβάλλει με αυτόν τον τρόπο στη διαπολιτισμική επαφή των λαών. Μέσα στους στόχους της εταιρίας είναι οι παραστάσεις της να μπορούν να 'ταξιδεύουν' ώστε να επιστρέφουν οι μύθοι στον τόπο καταγωγής τους. Αρχή για την εκπλήρωση του στόχου αυτού, αποτέλεσε το ταξίδι της παράστασης 'Από που πάνε για το κάστρο, παρακαλώ;'' στο Όσλο της Νορβηγίας τον Σεπτέμβριο του 2013. Οι άνθρωποι που αποτελούν τον κεντρικό πυρήνα της 'Θέατρο ΡΕΤΡΟ' είναι η Αγγελική Φράγκου (ηθοποιός και θεατροπαιδαγωγός), η Μαργαρίτα Κυραγιάννη (συγγραφέας και νηπιαγωγός) και η Άννα Μαγουλιώτη (γλύπτρια και θεατρολόγος) συναντηθήκαν από τρείς διαφορετικούς χώρους συνδυάζοντας την εμπειρία τους στοχεύοντας να δώσουν προσωπικό στίγμα γραφής στο είδος του διηλικιακού θεάματος. Επίσης, η συνεργασία με διαφορετικούς καλλιτέχνες, όπως, σκηνοθέτες, χορογράφους και εικαστικούς, για την εκάστοτε παραγωγή μας, είναι μέσα στις φιλοδοξίες μας και έχει στόχο να διατηρεί ζωντανό τον καλλιτεχνικό διάλογο μεταξύ των μελών της ομάδας μας και μεταξύ της ομάδας και ενός ευρύτερου δημιουργικού δυναμικού. Η 'Θέατρο ΡΕΤΡΟ' εδρεύει στην Αθήνα και παρουσιάζει τις παραστάσεις της στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
www.theatroretro.eu
Κάτια Καντούρη
Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Αποφοίτησε από την Παιδαγωγική Σχολή του Α.Π.Θ. (1997) και στη συνέχεια μετεκπαιδεύτηκε στη Γαλλία στη Μουσειολογία (DEA en Muséologie des Sciences Naturelles et Humaines, M.N.H.N, 1999) και στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης (DEA en Sciences de l`Education, Approches Plurielles des Situations Éducatives, Université Paris VIII, 2000). Ταυτοχρόνως, ασχολήθηκε με το θέατρο: Atélier Théâtre D`Aujourd`hui (Παρίσι, 2001-2006). Συμμετείχε στο φεστιβάλ Tous ensemble (Rencontres à la Cartouchérie, 2004-2006). Στην Ελλάδα συνεργάστηκε με τον σύλλογο γυναικών της Κέας «Η Μελίτη» για Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα του Λόρκα, 2007). Στην Κέα συνάντησε το παραμύθι. Το 2010 αποφοίτησε από τη Σχολή Αφηγηματικής Τέχνης του Κέντρου Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών, όπου και διδάσκει το μάθημα της μουσειακής αγωγής (2014-2015). Παρακολούθησε International Workshop από το La Maison du Conte στη Γαλλία (Ιούλιος 2010). Συνέχισε τη σπουδή της στο εργαστήριο "Έπος" (2011-2014) και στα θεατρικά εργαστηρία/masterclasses του Αττικού Σχολείου Αρχαίου Δράματος (2013-2014). Πήρε μέρος στις θεατρικές παραστάσεις: «Αγγελιοφόροι» (συμμετοχή σε ομώνυμο κύκλο εργαστηρίων από το Θέατρο Δωματίου, Νοέμβριος 2013), Αίας του Σοφοκλή (συμμετοχή στο χορό, Baumstrasse, Αύγουστος 2014), Κυμβελίνος του Σαίξπηρ (συμμετοχή σε εργαστήριο υποκριτικής από την ομάδα Elephas Tiliensis, Ιούλιος 2015). Συμμετείχε στην Γιορτή Παραμυθιών της Κέας ως αφηγήτρια και ως μέλος της οργάνωσης (2007-2015), όπως και σε συνέδρια, ημερίδες και διεθνή φεστιβάλ αφήγησης στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Συνεργάζεται με το Τμήμα Προσχολικής Αγωγής του ΤΕΙ Αθήνας (από το 2009-2011), καθώς και με τη σχολή χορού Art factory στον Πειραιά (2009-2015). Αφηγείται μύθους και παραμύθια στα ελληνικά, γαλλικά και αγγλικά, ενώ υλοποιεί καλλιτεχνικά και εκπαιδευτικά προγράμματα. Ζει στην Αθήνα και εργάζεται ως νηπιαγωγός. Facebook
Δημήτρης Καράγιωργας
Γεννήθηκε το 1977 και είναι Ψυχίατρος π & ε – Ψυχοθεραπευτής.
Έχει ζήσει κάμποσα χρόνια στη Ρουμανία και τη Σουηδία ενώ γεννήθηκε στην Κόρινθο όπου και τα τελευταία 3 χρόνια περίπου, ζει και εργάζεται. Παίζει θέατρο, μουσική και άλλα παιχνίδια με τους φίλους του. Τον ενδιαφέρουν – μεταξύ άλλων - η Σκιά, η Κούκλα και το Παραμύθι ως έννοιες, σύμβολα και εν δυνάμει ψυχοθεραπευτικά εργαλεία. Συνεργάζεται με το Κέντρο Ελληνικού Ψυχοδράματος και Κοινωνιοδράματος. Εμψυχώνει βιωματικά εργαστήρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Όταν μεγαλώσει θέλει να γίνει Καραγκιοζοπαίχτης.
www.paidopsy.com
Ιωάννα Καψή
Γεννήθηκε στον Πειραιά. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος και εργάζεται από το 1999 σε εμπορικές επιχειρήσεις. Αποφοίτησε από τη Σχολή Αφηγηματικής Τέχνης του Κέντρου Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών το Δεκέμβριο του 2013. Παράλληλα συμμετείχε στο Εργαστήριο Επικής Αφήγησης της Μάνιας Μαράτου.
Γιώργος Λάιος
Γεννήθηκε και ζει στη Λιβαδειά εργάζεται στο Εθνολογικό Ιστορικό Λαογραφικό Μουσείο Λιβαδειάς και δραστηριοποιείται ως αφηγητής σε όλη την Ελλάδα. Είναι μουσικός παραγωγός στο ραδιόφωνο. Απόφοιτος της Σχολής Αφηγηματικής Τέχνης του Κέντρου Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών.Έχει πραγματοποιήσει αφηγήσεις σε Φεστιβάλ, Σχολεία, Μουσεία, Βιβλιοθήκες, σε πολυχώρους τέχνης και σε κέντρα ψυχικής υγείας. Ερευνά και καταγράφει στοιχεία της λαϊκής παράδοσης της Βοιωτίας και στοχεύει στην διάδοση τους μέσω της αφήγησης σε ενήλικες αλλά κυρίως σε παιδιά. Facebook
Δημήτρης Μάλλης
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε παιδαγωγικά και εργάζεται ως δάσκαλος στη Σαλαμίνα, όπου και διαμένει. Σπούδασε ηλεκτρικό μπάσο στο Ωδείο Τέχνης του Γιώργου Φακανά. Από το 1990 συμμετέχει σε διάφορα μουσικά σχήματα και εμφανίζεται σε μουσικές σκηνές, μπαρ και φεστιβάλ τόσο στην Αθήνα όσο και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Η αγάπη του για τα παραμύθια τον οδήγησε να μαθητεύσει στην τέχνη της αφήγησης στο εργαστήρι του Δημήτρη Προύσαλη και να παρακολουθήσει σεμινάρια για την αφηγηματική τέχνη με Έλληνες και ξένους αφηγητές. Είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας αφήγησης «Παραμυθανθός. Στον «Παραμυθανθό» εκτός από τις αφηγήσεις, γράφει τη μουσική που συνοδεύει τα παραμύθια, τα τραγούδια και τους στίχους. Έχει αφηγηθεί σε μουσεία, κοινωνικούς χώρους, πολιτιστικά κέντρα, θεατρικές σκηνές και καφέ της Αθήνας όσο και της περιφέρειας. Έχει συμμετάσχει στα φεστιβάλ: «Παραμύθια και μύθοι στου Κένταυρου τη ράχη» (2013, 2014, 2015), «Αθήνα, μια πόλη παραμύθια» (2014, 2015), « Φεστιβάλ Αφήγησης του ΚΕΘΕΑ Διάβαση» (2014,2015), στο «Φεστιβάλ Παιδικού & Εφηβικού Βιβλίου», (2015) κά. Συγγραφικό έργο: "Τρεις Ιστορίες για ανθρώπους που έφτασαν στις άκρες του κόσμου" Εκδόσεις Οσελότος 2014
Δημήτρης Μάλλης
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε παιδαγωγικά και εργάζεται ως δάσκαλος στη Σαλαμίνα, όπου και διαμένει. Σπούδασε ηλεκτρικό μπάσο στο Ωδείο Τέχνης του Γιώργου Φακανά. Από το 1990 συμμετέχει σε διάφορα μουσικά σχήματα και εμφανίζεται σε μουσικές σκηνές, μπαρ και φεστιβάλ τόσο στην Αθήνα όσο και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Η αγάπη του για τα παραμύθια τον οδήγησε να μαθητεύσει στην τέχνη της αφήγησης στο εργαστήρι του Δημήτρη Προύσαλη και να παρακολουθήσει σεμινάρια για την αφηγηματική τέχνη με Έλληνες και ξένους αφηγητές. Είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας αφήγησης «Παραμυθανθός. Στον «Παραμυθανθό» εκτός από τις αφηγήσεις, γράφει τη μουσική που συνοδεύει τα παραμύθια, τα τραγούδια και τους στίχους. Έχει αφηγηθεί σε μουσεία, κοινωνικούς χώρους, πολιτιστικά κέντρα, θεατρικές σκηνές και καφέ της Αθήνας όσο και της περιφέρειας. Έχει συμμετάσχει στα φεστιβάλ: «Παραμύθια και μύθοι στου Κένταυρου τη ράχη» (2013, 2014, 2015), «Αθήνα, μια πόλη παραμύθια» (2014, 2015), « Φεστιβάλ Αφήγησης του ΚΕΘΕΑ Διάβαση» (2014,2015), στο «Φεστιβάλ Παιδικού & Εφηβικού Βιβλίου», (2015) κά. Συγγραφικό έργο: "Τρεις Ιστορίες για ανθρώπους που έφτασαν στις άκρες του κόσμου" Εκδόσεις Οσελότος 2014
Ειρήνη Μαμάση
Είναι ηθοποιός-θεατρολόγος. Τα τελευταία χρόνια εργάζεται ως καθηγήτρια θεατρικής αγωγής στη πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Γράφει και σκηνοθετεί παιδικές παραστάσεις. Είναι ιδρυτικό μέλος στο "Ελληνικό παραδοσιακό θέατρο σκιών Χρήστος Πατρινός" που εδρεύει στη Πάτρα.
Καλλιρρόη Μουλά
Δώρα Τάτση
Γεννήθηκε στη Σαλαμίνα. Σπούδασε Παιδαγωγικά και εργάζεται ως δασκάλα στη Σαλαμίνα, όπου και διαμένει. Έχει συμμετάσχει κατά καιρούς σε διάφορες ερασιτεχνικές θεατρικές ομάδες.
Έζησε τη μαγεία της προφορικής παράδοσης και του παραμυθιού, στα παιδικά της χρόνια, από τις αφηγήσεις λαϊκών παραμυθάδων στο νησί της. Μαθήτευσε στην τέχνη της αφήγησης στο εργαστήρι του Δημήτρη Προύσαλη και έχει συμμετάσχει σε βιωματικά σεμινάρια για την αφηγηματική τέχνη με Έλληνες και ξένους αφηγητές. Είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας αφήγησης «Παραμυθανθός. Έχει αφηγηθεί σε μουσεία, κοινωνικούς χώρους, πολιτιστικά κέντρα, θεατρικές σκηνές και καφέ της Αθήνας όσο και της περιφέρειας. Έχει συμμετάσχει στα φεστιβάλ: «Παραμύθια και μύθοι στου Κένταυρου τη ράχη» (2013, 2014, 2015), «Αθήνα, μια πόλη παραμύθια» (2014, 2015), « Φεστιβάλ Αφήγησης του ΚΕΘΕΑ Διάβαση» (2014,2015) κά.
Δέσποινα Παπίτσα
Δέσποινα Παπίτσα
Γεννήθηκε στον Πειραιά και εργάζεται ως ιδιωτική υπάλληλος. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια αφηγηματικής τέχνης και είναι απόφοιτος της Σχολής Αφηγηματικής Τέχνης του Κέντρου Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών. Παράλληλα με την τέχνη της αφήγησης, η Δέσποινα ασχολείται με την τέχνη της υγείας του σώματος, έχοντας ολοκληρώσει σεμινάρια για sports massage, siatsu και rejuvance
Αλεξάνδρα Παρασκευοπούλου
Σοφοκλής Σκούλτσος
Αλεξάνδρα Παρασκευοπούλου
Γεννήθηκε και ζει στην Αθήνα. Είναι θεατρολόγος. Το 2012 αποφοίτησε από το τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, ενώ για ένα εξάμηνο έχει παρακολουθήσει μαθήματα στην αντίστοιχη σχολή του Freie Universitat στο Βερολίνο. Εργάζεται ως εμψυχώτρια θεατρικού παιχνιδιού με ομάδες παιδιών, όπου συχνά χρησιμοποιεί ως μέσο την αφήγηση. Έχει παρακολουθήσει διάφορα βιωματικά και μη σεμινάρια για το θέατρο και την εκπαίδευση και η ίδια συμμετέχει σε μία ομάδα θεατρικού παιχνιδιού για ενήλικες.
Σοφοκλής Σκούλτσος
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε βιολί έως το επίπεδο της πρώτης ανωτέρας και Θεωρία της Μουσικής στο Εθνικό Ωδείο. Εργάζεται για περισσότερο από δέκα χρόνια ως επαγγελματίας μουσικός σε σχήματα διαφόρων ειδών μουσικής παίζοντας βιολί, κιθάρα (ηλεκτρική και ακουστική), μπουζούκι και μπαγλαμά. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος των “Buena Mastiha Social Club”, με έδρα τη Χίο και έχει πραγματοποιήσει συνεργασία με μουσικούς διεθνούς φήμης ( όπως ο Antonio Negro). Η ενασχόλησή του με το Θέατρο ξεκίνησε το 1998 όταν παρακολούθησε σεμινάρια μουσικού θεάτρου με τον Θεόδωρο Αντωνίου στο Δημοτικό Ωδείου Βόλου. Έχει εργαστεί ως ηθοποιός - μουσικός σε διάφορες παραστάσεις στο νησί της Χίου: Παιδική παράσταση «Φεγγαρόσουπα» σε κείμενα Φ. Μανδηλαρά, Παιδική Παράσταση «Φρικαντέλα». Συμμετείχε στις αφηγηματικές παραστάσεις «Ο Κύκλος με την Κιμωλία» και «Μαργεντίνα», που παρουσιάστηκαν στο Σπίτι των Παραμυθιών – το μουσείο αλλιώς (2015). Είναι κάτοχος διδακτορικού διπλώματος στον τομέα του Τουρισμού και της Διαχείρισης Φεστιβάλ. Τα τελευταία χρόνια ζει και εργάζεται στην Αθήνα ως ερευνητής και μουσικός.
Κωνσταντίνα Σόγια
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι εκπαιδευτικός, (πτυχιούχος Γαλλικής Φιλολογίας), με μεταπτυχιακό στην εκπαίδευση.Έχει εμπειρία στη διοργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων όπως παρουσιάσεις Ποιητικών Ανθολογιών και γιορτές βιβλίων σε Ιδιωτικά και Δημόσια σχολεία. Σε συνεργασία με το Κέντρο Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών και το Κέντρο Ξένων Γλωσσών «Θεανώ Χαρίτου» διοργάνωσε στο Πολιτιστικό Κέντρο της περιοχής της Ημερίδα με θέμα το Παραμύθι. Ως εκπαιδεύτρια ενηλίκων είναι εγγεγραμμένη στο μητρώο Εκπαιδευτών Ενηλίκων (Κέντρα Δια βίου Μάθησης) και έχει βραβευτεί για την εθελοντική προσφορά της στη διδασκαλία γαλλικών σε ενηλίκους συνδημότες της. Ως εκπαιδευτικός με πολυετή εμπειρία συνεργάζεται με Φροντιστήρια Ξένων γλωσσών και συμμετέχει σε προγράμματα Βιωματικής Μάθησης & Δημιουργικής Απασχόλησης για παιδιά 4-11 ετών που διοργανώνει το Κέντρο Ξένων Γλωσσών «Θεανώ Χαρίτου».
Η Δώρα Τάτση γεννήθηκε στην Αθήνα, ζει και εργάζεται στα Ιωάννινα. Είναι Ψυχολόγος με Μεταπτυχιακό στην Εξελικτική Ψυχολογία και την Προσχολική Εκπαίδευση. Ως Ψυχολόγος έχει εργαστεί στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα σε σχολεία Γενικής και Ειδικής Αγωγής, καθώς και σε διαγνωστικές και υποστηρικτικές δομές. Έχει εργαστεί ατομικά αλλά και με ομάδες παιδιών, εφήβων, γονέων και εκπαιδευτικών. Επιπλέον, τα τελευταία 5 χρόνια ήρθε σε επαφή με την Τέχνη της Αφήγησης συμμετέχοντας σε πολλά φεστιβάλ Αφήγησης στην Ελλάδα. Έχει παρακολουθήσει εργαστήρια και ετήσια σεμινάρια με αρκετούς Έλληνες Επαγγελματίες Αφηγητές και Δασκάλους της Αφηγηματικής Τέχνης. Έχει οργανώσει ετήσια εκπαιδευτικά σεμινάρια Αφήγησης στα Ιωάννινα. Είναι μέλος της Αφηγηματικής Ομάδας «Αφηγήσεις της Λίμνης», δίνει παραστάσεις αφήγησης και διεξάγει εργαστήρια αφήγησης για παιδιά στα Ιωάννινα και στην Ήπειρο κυρίως αλλά και σε άλλες πόλεις. Έχει παρουσιάσει σαν προσκεκλημένη εισηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων θέμα για τις Τεχνικές Αφήγησης, αλλά και σε Ημερίδα των Δομών Ψυχοκοινωνικής Αποκατάστασης-Πρόγραμμα «Ψυχαργώς» του Γενικού Νοσοκομείου Πρέβεζας θέμα για το «Παραμύθι: Η σημασία του για τον ανθρώπινο ψυχισμό και ο ρόλος του στην αντιμετώπιση των φοβιών».
Αφροδίτη Χαραλαμπάκη
Αφροδίτη Χαραλαμπάκη
Είναι παιδαγωγός (απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης της Αθήνας), θεατροπαιδαγωγός (τελειόφοιτος του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών Δραματική Τέχνη και Παραστατικές Τέχνες στην Εκπαίδευση και στη δια βίου Μάθηση στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου) και δασκάλα γερμανικών (Κάτοχος του Goethe-Zertifikat C2: Großes Deutsches Sprachdiplom). Έχει ειδικευτεί στην Ειδική Αγωγή και έχει παρακολουθήσει εργαστήρια Θεατρικού Παιχνιδιού, Υποκριτικής και Αφήγησης Παραμυθιού. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν τα λαϊκά παραμύθια της Χίου (συλλογή ανέκδοτου υλικού) και την διδακτική της γερμανικής γλώσσας με τη χρήση της Δραματικής Τέχνης. Εργάζεται με παιδιά ως δασκάλα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ως δασκάλα γερμανικών, ως εμψυχώτρια δημιουργικής γραφής και θεατρικού παιχνιδιού και ως αφηγήτρια παραμυθιών.